Visų senų automobilių gerbėjų forumas
Dabar yra Šeš Bal 21, 2018 2:04 am


Pagrindinis diskusijų puslapis » AUTOMOBILIŲ REMONTO DARBAI » Garažo įranga


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 34 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4  Kitas
Autorius
Ieškoti:
Žinutė

Atsijungęs
Karbiuratorių labaratorija
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Tre Spa 14, 2009 10:47 am
Pranešimai: 857
Miestas: Vilnius/Jūrė
Auto/Moto: VW Passat B2
ir viskas tuo pasakyta.

Standartinė Parašytas: Šeš Sau 22, 2011 8:32 pm 
Į viršų  
na su tais galvos iš lempos veržimais tai tik visiškas diletantas dirbt gali, nepritariu ir nepateisinu ]T[

_________________
Blogiau nei 'amen' jau nebūna...

Karbiuratorių remontas/tiuningas Vilniuje

 Aprašymas  


Standartinė Parašytas: Sek Geg 01, 2011 1:09 pm 
Į viršų  
Laba diena,
nusprendžiau vyrui padovanoti šitą stebuklą, nes jau seniai svaigsta :) todėl rašau su klausimais, kuris turbūt daugeliui pasirodys kvailas, bet būsiu labai dėkinga už pagalba...
1. kaip suprantu, tie raktai būna įvairaus dydžio ir jiems visiems keičiasi galvutės, ar ne? Tad kokio dydžio tą galvutę imti (think) kiek žiūrinėju internete, tai jie parduodami su viena galvute, o kitas galima nusipirkt papildomai
2. kokio darbinio diapazono (nm) rinktis?

  

Atsijungęs
OSA fanas

Užsiregistravo: Pen Bir 20, 2008 9:31 am
Pranešimai: 465
Miestas: Kaunas
Auto/Moto: ...

Standartinė Parašytas: Ant Geg 03, 2011 11:31 am 
Į viršų  
tinuska rašė:
Laba diena,
nusprendžiau vyrui padovanoti šitą stebuklą, nes jau seniai svaigsta :) todėl rašau su klausimais, kuris turbūt daugeliui pasirodys kvailas, bet būsiu labai dėkinga už pagalba...
1. kaip suprantu, tie raktai būna įvairaus dydžio ir jiems visiems keičiasi galvutės, ar ne? Tad kokio dydžio tą galvutę imti (think) kiek žiūrinėju internete, tai jie parduodami su viena galvute, o kitas galima nusipirkt papildomai
2. kokio darbinio diapazono (nm) rinktis?

labas
galva dino raktui dazniausiai buna paprasta terksline 1/2 jungtimi, dazniausiai naudojama. kas liecia diapazona, cilindru bloko galvutems verzti 45-180nm skirtingos firmos skirtingi duomenys,mano dazniausiai naudojamas isvysto nuo45 iki 220nm, bet kuo didesnis daipazonas tuo ir kaina didesne, maniskis naudojamas labai daznai todel nebuvo pagaileta.dauguma variklio,vaziuokles varztu prisukineju dinamometriniu raktu, kas gerokai palengvina ardyma sekanti karta, nes neverzi kiek verziasi o tiek kiek reikia.kas liecia rakto dydi kuo daugiau maximaliu nm tuo petis bus ilgesne, tad minimas raktas bus netrumpesnis kaip 50cm

_________________
Paveikslėlis

 Aprašymas WWW  

Atsijungęs
Naujokas

Užsiregistravo: Sek Gru 30, 2012 10:00 pm
Pranešimai: 13

Standartinė Parašytas: Šeš Sau 05, 2013 11:55 pm 
Į viršų  
Pasidalinsiu savo įspūdžiais, patirtimi, žiniomis ir mintimis.

Kadaise, kai buvau jaunas ir dailus teko dirbti sunkvežimių servise. Jie turėjo visą eilę dinamometrų kurie bendras diapazonas buvo nuo 5 Centi Niutono Metrų (cNm) iki 960 Niutono metrų (Nm).
Apie dinamometrus draugui. Papasakojau tai, kaip su jais užvažinėjami sunkvežimių ratai. Draugas pradėjo šaipytis - kam to reikia, taigi tai fūra, ten vamzdžio kuo ilgesnio reikia. Aš nepasimečiau ir priminiau, jog mes sėdime jo mašinoje kurios visi ratai laikosi ant keturių pusiau sveikų varžtų, kai tuo tarpu visi kiti yra prasukti ir įstatyti tik dėl vaizdo. Jis susimastė.
Kitas draugas opeliukui, ecotec varikliui galvą tvarkė. Galvą veržė su dinamometru, o paskirstymo velenus "ot ruki". Porą dienų pravargo beieškodamas kodėl mašina nesikūrė. Pasiūliau nuimti vožtuvų dangtelį. Jis nuėmė ir rado sulaužytą paskirstymo veleną.
Viena komanda dalyvavusi ilgų nuotolių lenktynėse turėjo nutikimą, kai nulūžo lygių kampinių greičių šarnyro, o paprasčiau kalbant - išorinės granatos, galas su visu sriegiu kurio skersmuo 24 ar 27mm. Kiekvieno sustojimo metu buvo tikrinamas ratų veržlių užveržimas dinamometru, o pusašiai buvo tikrinami galvute su gan ilgu svertu. Kas kartą tikrinant pusašių veržles iš tiesų buvo nejučiom paveržiama ir vieną sykį metalas varžybų metu neatlaikė ir nulūžo. Tai nutiko ne per vieną ar du sykius. Tam prireikė poros metų ir eilės varžybų, bet esmė, kad tai nutiko, dėl to jog nebuvo veržiama tinkamai.

Iš vyresnio amžiaus žmonių išmokau kelis bajerius: От руки (ranka) ir До хруста в плече (Iki trakštelėjimo petyje). Apjungęs juos gavau liaudišką dinamometrinį raktą pavadinimu "От руки" kuriuo sukama До хруста в плече.

Kai dirbi remonto srityje, dinamometro naudojimas gali padėti išvengti nemalonumų. Žinau atvejį kai mechanikas prie kliento akių priveržė ratus dinamometriniu, o ratas atsisuko. Klientas nepareiškė pretenzijų, nes pats matė jog priveržta buvo pagal reikalavimus.
Istorija su atsisukusiu ratu jokiu būdu nereiškia, kad tie raktai yra nesąmonė, tiesiog reikia laikytis tam tikrų taisyklių. Nupasakotu atveju mechanikas nepatikrino prieš dėdamas rato, rato paviršiaus kuris kontaktuoja su stabdžių disku. Ratlankis buvo padengtas storu rūdžių sluoksniu, kuris neilgai trūkus rūdys ištrupėjo ir ratas pradėjo "tabaluoti". Nuvalius rūdis daugiau problemų nekilo.
Labai dinamometrinis gelbėdavo, kai mechanikams reikdavo keisti pakaitinimo žvakes. Su dinamometriniu raktu buvo pabandoma atsukti su gamintojo nurodyta jėga, jei nepavykdavo, būdavo šildomas variklis ir bandoma ant karšto. Jei ir ant karšto nepavykdavo, klientas būdavo informuojamas apie esamą padėtį ir jo buvo klausiama ką jis nori toliau daryti - bandyti atsukti ar palikti taip kaip yra. Bandymo pasekmė galėdavo būti brangios - cilindro bloko galvutės nuėmimas, jos remontas (žvakės išsukimas) ir visko surinkimas.

Veržiant "ranka", smūginiu suktuvu, yra sugadinta nemažai sunkvežimių ratų stebulių, kai nulūždavo visas gabalas su kokiomis 5 ar 6 smeigėmis iš 10.

Sukant dinamometru reikia turėti omenyje, kad yra gana nemažas priveržimo jėgos skirtumas tarp sukimo "sausai" (kai sriegis, veržlės ir detalės paviršiai yra "sausi") ir kai sukama sutepus alyva. Negana to yra priveržimo jėgos skirtumas tarp alyvos rūšių. Tad kitą sykį kai suksite galvos varžtus (ar kokius kitus svarbius), atkreipkite dėmesį ko reikalauja gamintojas - sutepti ar sukti sausai.

Dinamometras yra neatsiejamas nuo kokybės. Sau aš galiu veržti ir iš peties, bet kitiems norisi padaryti gerai ir dar mažiau norisi nurauti sriegius.

Kas dėl pačių raktų - visi jie veikia gerai kol tvarkingi. Net ir naują dinamometrą reiktų nuvežti patikrinti į metrologijos tarnybą, arba į kokią kitą įmonę , kuri turi reikiamą įrangą įrankio patikrai (Gitana berods turi).
Pigius reiktų tikrinti dažniau - bent kartą į metus, rimtesnius rečiau (žinoma priklauso dar ir nuo naudojimo intensyvumo).

Aš pasisakau už dinamometrinių naudojimą ir skatinu kitus. Dinamometrinis turi būti pigus (iki 150 litų) arba geras. Pigių yra Senukuose, Ermitaže, turguose, o su gerais jau kiek sunkiau - juos dažnai pigiau yra įsigyti iš užsienio, nes vietiniai prekeiviai yra užsidėję gana nemažą antkainį.

Aš sakyčiau automobilistams reikiamus dinamometrinius raktus pagal jėgą galima suskirstyti į tris grupes:
1. iki 50 Nm
2. nuo 50 iki 200 Nm
3. 200 ir daugiau Nm

Pirma grupė tiems kas siekia tobulumo ir nemėgsta rizikuoti sukant varžtus iki 10-12mm skersmens (M10 - M12) .
Antra skirta didžiajai daliai darbų ir mano manymu be tokio įrankio negali apsieiti nei vienas garažiukas. Tokiu įrankiu galima veržti cilindrų blokų galvas, slydimo guoliu dangtelius (tiek švaistiklinius, tiek pagrindinius), paskirstymo velenų skriemulius, ratus, stabdžių suportus ir taip toliau.
Trečia yra labai specifinė ir dažniau naudojama jei tenka remontuoti sunkvežimius.

Taigi, antra, nuo 50 iki 200 Nm, grupė yra svarbiausia (dažniausiai prireikianti).

Pigus raktas yra pigus, tad iš jo nėra ko labai reikalauti, o štai perkant gerą tenka pavargti kol išsirenki.
Perkant gerą reikia žiūrėti, kad jis būtų patogus, malonus akiai, turi būti įmanoma lengvai gauti atsarginių dalių. Būtų nuostabu, jei mūsų šalyje būtų įmonė kuri galėtų esant reikalui suremontuoti arba bent sureguliuoti, kai įrankio spyruoklinis elementas kiek "pasės".

Pavyzdžiui aš norėčiau sekančių dinamometrų:

1. grupė iki 50 Nm -> HAZET
2. grupė nuo 50 iki 200 Nm -> Dremometer
3. grupė 200 ir daugiau Nm -> Dremometer

Iš to ką teko naudoti patiko Würth nuo 40 iki 200 Nm ir Stahlwille naujesnių modelių serija.

Jei iš pigesnių tai rinkčiausi Proxxon. Nors ir neteko bandyti ar rankose laikyti, tačiau tikiu jog bus žymiai geriau, nei King Tony, nors kaina panaši.

 Aprašymas  

Atsijungęs
OSA fanas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Pir Vas 01, 2010 10:06 pm
Pranešimai: 670
Miestas: Vilnius
Auto/Moto: VW Golf '88 SYNCRO
Lexus IS200 '99

Standartinė Parašytas: Sek Sau 06, 2013 10:07 pm 
Į viršų  
Darbe naudojam Wurth, tikrai geras ir paprastas naudotis daigtas. Patikra Vilniaus metrologijos centre privalomai atliekama kas metus (aviacija visgi).

Apie netinkamus momentus teko girdeti tiek: BMW (tiksliai neatsimenu kokio motoro) veleneliu skyvai turi but priverziami su tam tikru momentu, prisukus juos tuo momentu jie be didelio vargo prasisukdavo, todel buvo prisukta "iki trakstelejimo petyje" ir tada viskas susinormaliavo :)

Manau daugelis dalyvaujanciu sitam forume tikrai negaletu sau leisti isigyt dinamometrinio uz 1k Lt, todel teks apsiriboti pigesniais ir paprastesniais (Force ir tt) variantais :)

_________________
SYNCRO.

 Aprašymas  

Atsijungęs
Karbiuratorių labaratorija
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Tre Spa 14, 2009 10:47 am
Pranešimai: 857
Miestas: Vilnius/Jūrė
Auto/Moto: VW Passat B2
ir viskas tuo pasakyta.

Standartinė Parašytas: Pir Sau 07, 2013 7:35 am 
Į viršų  
Čia ponas DRV dėstytoju dirbt susiruošei :wink:
Na, tas pasakymas "trakštelėjimas petyje" labai slidus, neatrodo? Nereikia pamiršt, kad spyruoklė petyje pas kiekvieną įtempta skirtingai :D Su tokiais bajeriais esu sulaužęs ir velenėlių, ir galvų sutrūkdinęs :D Tuo labiau, kad man "švelniai" tai kiti vos atsuka po to. Audrius gali paliudyt ;)
Ir nesakyčiau, kad pigūs yra labai blogai.Jei tu jį naudoji vos 3-4 kartus per metus, kaip dauguma mano pažįstamų, tai, sakykit, kam man raktas už 400 lt? Užteks pigaus, na atvarei nuo dūšios porą metelių ir nauju keiti.
Nors pats remontuoju daug karbiuratorių, nenaudoju iki 50 Nm raktų. Kažkada fgalvojau, pasikonsultavau su labai geru variklių specu, sako na kam tau jis? Tai ir neėmiau... (nod)

_________________
Blogiau nei 'amen' jau nebūna...

Karbiuratorių remontas/tiuningas Vilniuje

 Aprašymas  

Atsijungęs
Naujokas

Užsiregistravo: Sek Gru 30, 2012 10:00 pm
Pranešimai: 13

Standartinė Parašytas: Pir Sau 07, 2013 1:13 pm 
Į viršų  
kostia rašė:
...pasikonsultavau su labai geru variklių specu, sako na kam tau jis? Tai ir neėmiau...
Labai geras "specas".
Nenorom prisiminiau vienos laidos herojų:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ArZ_fXGY0Hg#t=84s

kostia rašė:
Čia ponas DRV dėstytoju dirbt susiruošei
Aš ne ponas ir nematau jokio reikalo būti bjauriam mano atžvilgiu. Į forumą atėjau norėdamas pabendrauti su vienu iš forumo narių, tačiau panašu, jog jį "dakasė" gudručių arogantiškas elgesys ir jis nebesilanko šiame forume.
Kas dėl mano įspūdžių, patirties, žinių ir minčių dinamometrinių raktų klausimų, tai rašydamas tą ilgą žinutę norėjau atsidėkoti forumo administracijai, kuri sudarė palankias sąlygas prisijungti prie šios bendruomenės, tad nematau prasmės replikuoti tuščiais komentarais.

 Aprašymas  

Atsijungęs
Karbiuratorių labaratorija
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Tre Spa 14, 2009 10:47 am
Pranešimai: 857
Miestas: Vilnius/Jūrė
Auto/Moto: VW Passat B2
ir viskas tuo pasakyta.

Standartinė Parašytas: Pir Sau 07, 2013 2:31 pm 
Į viršų  
O aš ir nesu bjaurus dar tamstos atžvilgiu. Kai pradėsiu-aiškiai pasimatys :D
O iki to speco-daugumai kitų specu dar daug žolės apkakokt. O beletristika, tai, manau, tikrai nereikalinga.
ir paaiškinkit man, kam reikalingas dinamometrinis pvz man, su savo specifika iki 30Nm? Aš tai turėjau omeny, o ne išvis dinamometrinius, jei ką... :wink: Varžtelius veržiosiu seniems susėdusiems karbams, kai jie jau net neatitnka gamintojų rekomenduojamos užveržimo specifikos?
Beje, man labai įdomi tamstos nuomonė pvz apie Force dinamometrinį... (nod)

_________________
Blogiau nei 'amen' jau nebūna...

Karbiuratorių remontas/tiuningas Vilniuje

 Aprašymas  

Atsijungęs
Naujokas

Užsiregistravo: Sek Gru 30, 2012 10:00 pm
Pranešimai: 13

Standartinė Parašytas: Pir Sau 07, 2013 6:37 pm 
Į viršų  
kostia rašė:
ir paaiškinkit man, kam reikalingas dinamometrinis pvz man, su savo specifika iki 30Nm?
Juk buvo kilęs klausimas ar pirkti, tai matyt buvo prireikę.
Jei man būtų užduotas klausimas ar pirkti dinamometrinį raktą, pirma kas šautų į galvą tai pinigai. Jei yra laisvų pinigų tai kodėl gi jų nesuinvestuoti į įrankį? Aš turiu daug įrankių kuriuos panaudojau kelis kartus, ar net išvis nenaudoti pagal paskirtį. Tie įrankiai pas mane gražiai sudėti, ir laukia, kada man jų prireiks.
Jau ne sykį gyvenime dėl tokio polinkio kaupti yra tekę džiaugtis - ir tais atvejais, kai prireikdavo tų įrankių ir kai prireikdavo pinigų. Geras, tvarkingas ir prižiūrimas įrankis dažnai gali būti "auksas", kuris prireikus gali būti pakeistas į popierinę valiutą.


kostia rašė:
Beje, man labai įdomi tamstos nuomonė pvz apie Force dinamometrinį... (nod)
Force firma stoja į vieną eilę su tokiom kaip Stanley, King Tony, Proxxon, Seneca, King Roy, Topex ir kitomis pigiomis firmomis, kurių įrankiai gerai atlieka savo darbą (ne taip, kaip su forget fingers tools company produktais - "drop forged"). Darbe naudodamas didžiąją dauguma tų firmų gaminamu įrankių aš džiaugčiausi, tačiau tai ne tokie įrankiai kuriais gali pasididžiuoti prieš kitus kolegas.
Su tais pigiais įrankiais, kaip draugystė su stora panele, arba važinėjimu su mopedu - smagu kol draugai nepamatė.

Dauguma nebrangių įrankių yra geri ir visai nesvarbu kas gamintojas. Sakydamas dauguma turiu omenyje, tai, kad kiekviena firma (net ir "rimta") turi ir nelabai vykusių produktų. Pavyzdžiai Stahlwille man nepatiko atsuktuvai. Nors jie ir patogūs ir grakštūs tačiau labai jau trapūs.
Paveikslėlis

Svarbu taupant nepasiduoti į kraštutinumus.

 Aprašymas  

Atsijungęs
OSA fanas

Užsiregistravo: Tre Spa 31, 2007 1:41 pm
Pranešimai: 1220
Miestas: Vilnius
Auto/Moto: Audi 80 1.8 '84
Peugeot 106 GTi S16 '97
Peugeot 106 xsi race car '92
Moskvich 412 '75

Standartinė Parašytas: Pir Sau 07, 2013 8:20 pm 
Į viršų  
Visiškai pritariu DRV. Ačiu už išsamų aprašymą.
Temai apskritai apie įrankius yra kita tema, čia prašom diksutuoti tik apie dinamometrinius ;)

 Aprašymas WWW  
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 34 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4  Kitas

Pereiti į:  


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias

Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume


Draugai

ndc.lt

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group :: Style based on FI Subice by phpBBservice.nl :: Visos datos yra UTC + 2 valandos
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007